Upominki reklamowe w promocji banku

Upominki reklamowe

Upominki reklamowe

Rosnąca liczba banków i ich oddziałów powoduje coraz większy wybór atrakcyjnych produktów bankowych dla potencjalnych klientów. Jednak z punktu widzenia każdego banku, przedmiotowa sytuacja nie jest wcale komfortowa. W tej branży od wielu lat rozwija się dość ostra walka o każdego potencjalnego klienta, a narzędziami w tej walce są przede wszystkim coraz bardziej atrakcyjne warunki korzystania z produktów bankowych oraz coraz bardziej atrakcyjne narzędzia i metody reklamy. Od tego, jak ich treść podziała na potencjalnych klientów banku, zależy wielkość jego sprzedaży.

Bank jako sprzedawca

Kredyty, pożyczki, lokaty terminowe, rachunki oszczędnościowo – rozliczeniowe i inne produkty bankowe to takie same towary, jak każde inne sprzedawane w tradycyjnych sklepach. Banki z ich sprzedaży osiągają konkretny zysk, co jest głównym celem ich działalności. Oczywistym jest, że im bank posiada liczniejsze grono stałych klientów, tym może liczyć na wyższe marże od sprzedaży poszczególnych produktów bankowych, a tym samym osiągać wyższe zyski.

Aby jednak owe cele mogły zostać osiągnięte, ważne jest systematyczne prowadzenie profesjonalnych kampanii reklamowych. Ważne są nie tylko znane nam wszystkim reklamy telewizyjne z udziałem sławnych osób, ale również inne formy marketingu. W ostatnich latach dużym zainteresowaniem klientów banków cieszy się tak zwany marketing bezpośredni, w którym bank dociera z atrakcyjną ofertą do każdego potencjalnego klienta. Ważne są w tym momencie zarówno atrakcyjne Upominki reklamowe (breloczki, smycze, długopisy, słodycze reklamowe, kubki z nadrukiem logo banku), a także inne formy dotarcia do klienta.

Telefon do klienta

Nie tylko wspomniane wyżej upominki reklamowe i inne gadżety reklamowe stanowią skuteczną zachętę dla klientów banku do skorzystania z ich oferty. W ostatnich latach dość silnie rozwinęła się forma telefonowania do klientów i przedstawiania im propozycji atrakcyjnych warunków zawierania umów bankowych. Mogą one dotyczyć zarówno kredytów i pożyczek na preferencyjnych warunkach, ale również zakładania kont bankowych lub lokat terminowych. Podobnie jak wymienione wyżej upominki reklamowe, tak samo rozmowy telefoniczne z klientami przynoszą zawsze mieszane rezultaty. Wprawdzie część z nich jest całkowicie bezskuteczna, jednak część jest silnym fundamentem do budowania dobrych relacji z klientami i namówienia ich do skorzystania z oferty banku.